Spoed, maar toch geen spoed
Helaas hoort ook de NVDA het vaker; mensen bellen vaker de spoedpost in de avonduren en weekeinden met klachten die geen spoed blijken te hebben.
Geplaatst op , in categorie Algemeen
Helaas hoort ook de NVDA het vaker; mensen bellen vaker de spoedpost in de avonduren en weekeinden met klachten die geen spoed blijken te hebben.
Geplaatst op , in categorie Algemeen
Ook de NVDA merkt al jaren dat de huisartsenposten overspoeld worden met vragen die geen spoed hebben. En zo loopt de werkdruk van de HAP maar op. Daarom is de NVDA voorstander van een gezamenlijke landelijke campagne.
Geplaatst op , in categorie Algemeen
De NVDA is blij dat het ministerie van VWS de voorlichtingscampagne over de SEH heeft gestaakt en in de toekomst niet meer herhaalt. Vandaag heeft de NVDA hierover een brief aan minister Bruins gestuurd.
Geplaatst op , in categorie Algemeen
Hiermee geeft de minister antwoord op vragen van Kamerlid Kooiman (SP) over de overbelasting op huisartsenposten. Iets waar ook de NVDA aandacht voor vraagt.
Geplaatst op , in categorie Algemeen
De resultaten uit onderzoek HAP bevestigen de noodzaak van een publiekscampagne, vindt de NVDA.
Geplaatst op , in categorie Algemeen
Het moet helder zijn wanneer patiënten 112, de HAP of de eigen huisarts kunnen bellen. De NVDA wil bijdragen aan een voorlichtingscampagne hierover.
Geplaatst op , in categorie Algemeen
Als Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten/NVDA volgen wij met belangstelling de discussies op Social media en in de Telegraaf als reactie op het artikel waarin de lange wachttijden aan de telefoon bij de Huisartsenposten aan de orde worden gesteld. Als belangenbehartiger van de triagisten willen wij ook andere aspecten benadrukken. Want vele triagisten zijn lid van de NVDA en deze discussie raakt onze leden direct.
NVDA
Amalialaan 41 C
3743 KE Baarn
(085) 482 44 00
secretariaat@nvda.nl
#doktersassistent